Igår var jag ut till hästarna och tittade på mitta vackra föl då vågade hon inte hälsa ännu så blev väldigt snopen idag när jag kom ut och hon tog kontakt nästan direkt det är en sån härlig känsla när man för första gången knyter an till en ny liten varelse kärleken bara sprudlar åt alla håll och kanter.
Och man märker hon har vår gamle Háleggur som morfar för det bara spritter i henne av lekfullhet och nyfikenhet en riktig kaxig liten tjej eller så liten är hon nu inte samma långa ben och hals som morfar har hon ju också Emma säger hon liknar en giraff.
 
En liten bortkommen fågelunge flög in i mitt hår (annars brukar man ju kunna få en fluga i håret )så den pussade vi på en stund innan vi satte den på stänget så får vi hoppas den flyger hem igen så fin.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen fick Malin och Tobbe höra av Ann-Christin att Rjúpa redan va betäckt med vackra Vigri frá Árbae IS2000186939 Ext 8,48 Rid 8,23 total 8,33 Blup 122 så får vi se om hon tog sig eller inte bara att vänta är så glad att vi fick denna betäckning av Ann-christin hon är så otroligt snäll.
 
 
och här kommer dagens bilder KÄRLEK
 
 
Åh en människa
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Här kommer mamma Iris och talar om att man ska klia tillbaka på sin människa tror jag hon sa för det va det Prisma började med då
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och här kommer moster Rakel ganska lika blir de två 
 
 
Idag badar Milo med kläderna på
 
Rakel från Norrbacken
 
 
och Saita fick sin nystickade tröja 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Katta

06 Jul 2014 19:15

Åh vilka fina bilder.Nu måste jag ta tag i mig själv o åka ut till dom o hälsa på alla djur o barn..Underbart

Kommentera

Publiceras ej