Är så glad i min lilla vackra Tara tänk vilka framsteg hon gjort sista tiden från att vara så super rädd så man inte kunnat peta på baken och livrädd för allt som rullar tills nu efter att hon fått massage minst en gång i veckan på hela kroppen så kan man röra henne överallt kommit över sin bilskräck även om hon fortfarande inte gillar dom så kan man nu köra jämte och hon kan till och med titta in i bilen.
Redan för tre år sen när jag köpte henne började vi direkt med träningen med skottkärror 4-hjulingen cyklar barnvagnar och allt annat som rullar så det har hon släppt för länge sen.
Men sen blev hon skadad när hon va på betäckning och naturligtvis i svansroten så det va en jobbig sommar med mycket vård som hon inte va så glad i.
Sen efter hon kom hem från fölat så tog jag itu med hennes sista problem så när jag anmälde mig till en massagekurs så tog jag med den enda häst vi hade som inte gillade beröring.
Så även på kursen fick vi skämpa då hon skulle hoppa undan men snart kom hon på hur skönt det va så efter någon vecka hemma igen så började hon komma och gnägga efter mig när jag kom ut och bara ställde upp sig för att få sin sköna beröring.
Så nu några månader senare är hon en helt annan häst hon litar på oss alla i familjen så pass att till och med barnbarnen hoppar upp och ner som ingenting och Thea har funnit sin nya älskllingshäst som hon nu vill ut och tävla på det känns i hela kroppen av lycka
Tre år kan kännas lång tid men hon hade byggt upp sin skräck från det att hon va 1-år och blev påkörd av en bil bakifrån så har man gått runt och varit livrädd i 7 år så är ändå det en väldigt kort tid.
Så nu är även hon en riktig Norrbacken häst <3
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej