Nu har barnbarnen sportlov så idag efter jobbet hämtade jag upp Nell sen åkte vi ut till hästarna och matade vattnade och sen blev det en lång ridtur/promenad med gammeltanten Moska och alla hundarna fortfarande en halvmeter snö och mer kom det under tiden. 
Nu blir set lite middag sen faktiskt soffan
Igår va jag hos väninnan Elisabeth efteråt funderade jag på vårt samtal ja det handlade nu om klimakteriet och barnbarn tänk vilka årtionde vi gått igenom va ju inte länge sen vi själva satt med våra egna små bäbisar och pratade uppfostran och barnmat förlossning sex och allt annat sen kom våra skilsmässor flytt större barn ja nu tonåringar och alla tonårsproblem nya män och bröllop.
Ja och nu sitter vi här mitt i klimakteriet med underbara vuxna barn och barnbarn medans våra egna föräldrar blivit äldre och lite sjuka ja väninnans mamma har ju redan lämnat oss ja många år för tidigt och hennes svärmor nu lika så men allt är ju meningen med livet.
Men tror ibland att man ska stanna upp en stund och tänka lite på att vara rädda om varandra även om man ofta är jäktad och har ont om tid så måste vi umgås lite med våra nära och kära och bara rå om varandra för en sådan vänskap som vi har tror jag idag inte är lätt att skapa tänk vi har haft varandra mer än halva våra liv ja det är i alla fall min längsta relation och sen kommer säkert vara så länge vi lever så va rädd om varandra där ute i världen 
 
 
 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Anonym

12 Feb 2015 18:41

Tänkvärd läsning i bloggen idag. Härliga bilder..

Kommentera

Publiceras ej